5 Říj
2019

Para ořechy na chuť i pro zdraví

Category:Nákupy

Pokud rádi konzumujete různé druhy oříšků, pak určitě také ochutnejte výborné a zdravé para ořechy. Řadí se mezi superpotraviny a jsou zdrojem mnoha důležitých látek prospěšných pro náš organismus. Jeden jediný za den vám bohatě postačí k tomu, abyste tělu doplnili potřebné množství selenu. U příjmu selenu se doporučuje dávat pozor na předávkování.

snídaně s oříšky

Co obsahují za zdraví prospěšné látky
Tento druh vyniká nad ostatními především díky vysokému obsahu selenu – ve sto gramech ho totiž obsahuje 3.485 % denní doporučené dávky. Mimo selenu jsou také bohaté na měď, hořčík, fosfor, mangan a zinek. Dále obsahují vlákninu a vitamíny skupiny B.
Zdravotní benefity při jejich konzumaci

  • Díky vysokému obsahu dvou antioxidantů – konkrétně vitamínu E a selenu působí preventivně proti rakovinovým onemocněním.
  • Dalšími pozitivními účinky jsou například pozitivní působení na onemocnění štítné žlázy, zlepšení stavu kostí a zubů, zlepšení kvality nehtů, pleti a podpora růstu vlasů.
  • Díky obsahu selenu mohou také pomáhat při bolestech kloubů.
  • Díky obsahu bílkovin jsou důležité obzvláště pro sportovce.
  • Pomáhají při odvykání kouření.
  • Mají pozitivní vliv na trávení a vyprazdňování.
  • Podporují imunitu.
  • Mají blahodárný vliv na nervovou soustavu – konkrétně pomáhají zlepšovat paměť a soustředěnost, pomáhají také při depresivních stavech.

mix oříšků

Para ořechy můžete také využít v kuchyni
Využití mají jak ve studené, tak i v teplé kuchyni. Konkrétně je můžete nadrcené využít do různých moučníků, polévek nebo salátů. Skvělé využití z nich má také vyrobený olej, který má v kuchyni využití jako dochucovadlo, ale využití má i v kosmetické oblasti – konkrétně v péči o pleť a vlasy.
Dopřejte si pravidelně tuto pochoutku, která vám dodá spoustu prospěšných látek a pomůže vám v několika ohledech vylepšit vaše zdraví.